Bugun...



Çin, Everest Dağı’nın kuzey yamacını dağcılara açtı

Çin, korona virüs salgını nedeniyle geçtiğimiz yıl kapatılan Everest Dağı’nın kuzey yamacını dağcılara yeniden açtı.

facebook-paylas
Tarih: 07-05-2021 14:01

Çin, Everest Dağı’nın kuzey yamacını dağcılara açtı

Dünyanın deniz seviyesinin üzerindeki en yüksek yeri olan Himalayalar’daki Everest Dağı, geçtiğimiz yıl korona virüs salgını nedeniyle turlara kapatılmıştı. Çinli yetkililer tarafından yapılan açıklamada, Everest Dağı’nın kuzey yamacının dağcılara tekrar açıldığı bildirildi. Tibet’te Qomolongma olarak bilinen zirveye tırmanmak için 38 dağcıya enfeksiyon riski düşük olan bölgelerinden gelmesi ve sağlık raporu göstermesi şartıyla tırmanış için izin verildiği belirtildi.

NEPAL, DAĞIN GÜNEY TARAFINI NİSAN AYINDA AÇMIŞTI

Nepal’de Nisan ayının ikinci haftası dağcılara yeniden açılan Everest Dağı’nda 20 Nisan’da ilk korona virüs vakası tespit edilmiş, testi pozitif çıkan Norveçli dağcı Erlend Ness karantinaya alınmıştı. 5 Mayıs’ta ise dağdaki kamplarda vaka sayısının daha da arttığı belirtilmiş, kamplarda kalan dağcıların gönderildiği Katmandu’daki hastanelerde 17 doğrulanmış korona virüs vakası bulunduğu açıklanmıştı.

(İHA)







Etiketler :

FACEBOOK YORUM
Yorum

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER DÜNYA Haberleri

Bizi Takip Edin :
Facebook Twitter Google Youtube RSS
ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
HABER ARA
HABER ARŞİVİ
SON YORUMLANANLAR
  • HABERLER
  • VİDEOLAR
YUKARI YUKARI